Blar i NTNU Open på forfatter "Gressetvold, Espen"
-
Hvordan kan et klyngeinitiativ påvirke utvikling av bedriftsnettverket til kjerneaktører i en klynge? - Et casestudie av kjerneaktører i klyngeinitiativet ACT
Engø, Mette-Lise; Andreassen, Tom Petter (Master thesis, 2018)Klynger har økt i både popularitet og omfang som industripolitiske virkemidler da det betraktes som et sentralt verktøy for diversifisering av Norges næringsliv. På bakgrunn av globalisering opplever aktører økt konkurranse ... -
Markedsføring i oppstartsselskaper En studie av hvordan relasjoner og nettverk benyttes i markedsføring / Marketing in startup companies A study of how relationships and networks are utilised in marketing
Hexeberg, Marinette Bouts; Nygård, Line (Master thesis, 2018)Oppstartsselskaper er en viktig del av samfunnet da disse selskapene sørger for innovasjon og vekst i nærings- og samfunnsliv. Statistisk sett er overlevelsesratene til oppstartsselskapene lave, og markedsføring blir trukket ... -
Product Development - Effects on a Company's Network of Relationships
Gressetvold, Espen (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2004:33, Doctoral thesis, 2004)Product development is of great concern to many companies: this can be summed up in the catchphrase “Innovate or die!” Long-term profits,growth, changing needs of customers, competitors, and technological progress are some ...